Stage Freaks is er voor technici, riggers, sitecrew, steigerbouwer en decorbouwer. Deze groep evenementenbouwers kunnen voor alle gear- en tools die ze nodig hebben bij Stage Freaks terecht. De one-stop-shop voor de evenementenbouwers. In de afgelopen jaren heb ik als content creator & producer gewerkt aan een tal van marketing middelen. Zo bedacht ik met het marketing team campagnes, werkte ik grafische middelen uit en creëerde ik foto, video en gif content voor de social media kanalen. Tot slot was ik ook verantwoordelijk voor de distributie van social content op de sociale media kanalen.
Product video reeks
Wij zagen dat de gear- en tools die de evenementenbouwers gebruiken, nog wel eens verkeerd worden gebruikt. Ideaal voor Stacey om daar uitleg over te geven!
Mijn bijdrage:
Om het format van Stacey's product videoreeks te realiseren is er nauw samengewerkt met het marketing team van Stage Freaks. Samen met het marketing team zijn wij gaan brainstormen waarna het concept tot leven kwam. Het karakter Stacey gaat de evenementenbouwers helpen samen met Freek. Stacey doet de presentatie en Freek laat zien hoe het gebruikt wordt in de praktijk. Om het format te realiseren verzorgde ik de vormgeving en animaties. Daarnaast was ik ook betrokken bij het filmen van de product video's waar wij met een autocue werkte voor Stacey. De video's zijn opgenomen met de GH5S met een F1.8 18-35mm objectief. De video's zijn tot slot succesvol door mij in elkaar gezet en gedistribueerd op YouTube met thumbnail!
Samen met het marketing team bedachten wij de insteek van een marketing- en communicatie middelen, zoals: statische banners, sliding banners of product slides. Dit was in veel gevallen onderdeel van een campagne of een content serie die wij maandelijks laten terug komen. Een voorbeeld van een content serie is onze product battle waarin twee producten het tegen elkaar opnemen. Wat zijn de voor- en nadelen?
Mijn bijdrage:
Ik heb banners ontwikkeld voor verschillende marketing- en communicatie uitingen. Banners heb ik ontwikkeld voor de website, social media, mail en tot slot de blog. Veel al werden deze uitingen gemaakt in Photoshop en/of bepaalde assets of iconen in Illustrator. De insteek van de campagne en/of de communicatie uitingen kwamen uit gezamenlijke marketing meetings, zoals een brainstorm waar ik onderdeel van was.
Gouden scaff-ratel uitreiking
Eind 2020 hebben wij de gouden scaff-ratel actie opgezet. De prijs voor de gene die het hardst in deze tijd heeft door gerateld! Vanuit onze evenementenbouwers kwam het verzoek om niet één individu te laten winnen, maar een winnaar voor de gehele branche te kiezen. Iedereen heeft in deze tijd door gerateld op welke manier dan ook. Met trots zeggen wij dan ook: VVFE gefeliciteerd met het winnen van de gouden scaff-ratel 2020!
Mijn bijdrage:
Voor de productie van de gouden scaff-ratel heb ik een aanzet opgemaakt voor het concept. Dat is opgepakt door een collega en overlegd met de gewonnen partij aan wie wij de gouden scaff-ratel hebben uitgereikt. Ik heb de productie vastgelegd met een FX6 24-105mm. Tot slot heb ik de video ook gemonteerd in Premiere PRO.
Samen met het team van Stage Freaks hebben wij regelmatig 'reality' foto's gemaakt. Spontane, natuurlijke foto's met een duidelijke knipoog voor de evenementenbouwer. Bijvoorbeeld: schieten met een schroevendraaier, net iets te stoer staan met al jouw gear in het roze of juist een hele natuurlijke foto van weefseltape.
Mijn bijdrage:
Deze selectie foto's en nog veel meer die te zien zijn bij producten of op social media zijn door mij gemaakt. Foto's zijn gefotografeerd met een Canon 70D en na bewerkt in Photoshop en Lightroom.
Je collega's verrassen met een kerstpakket op maat van Stage Freaks. Wij hebben de afgelopen winters sinds 2018/2019 verschillende kerstpakketten samengesteld die op maat konden worden aangepast. Om dit te promoten zijn er kerstpakket gifjes gemaakt die meerdere jaren mee zijn gegaan.
Mijn bijdrage:
In de studio heb ik de opnames van de gifjes mogen verzorgen. Na de opnames heb ik de content na bewerkt en opgemaakt. De gifjes zijn destijds door het marketing team verder verwerkt op socials.
Stage Freaks is actief op Facebook, Instagram, LinkedIn en TikTok. Op deze kanalen wordt er wekelijks content geplaatst van veldteksten, grapjes waar onze producten in verwikkeld zijn of andere gekkigheid. Het mag allemaal met een duidelijke knipoog richting onze evenementenbouwers.
Mijn bijdrage:
Samen met het marketing team hebben wij verschillende social campagnes opgezet. Daarnaast werk ik verschillende berichten creatief uit. Dat kan iets grafisch zijn, een over-de-top foto of een korte video snippet die niet te missen is in de tijdlijn. De afgelopen jaren heb ik een tal van social media berichten namens Stage Freaks mogen plaatsen met een sterke short copy.
In maart 2020 was het raak. Het punt dat de evenementenbranche totaal stil kwam te liggen. Er was veel onzekerheid en evenementenbouwers wisten niet wanneer ze weer zouden mogen beginnen. Er was zoveel negativiteit op social media, dat wij van Stage- en Safety Freaks daar wat voor verzonnen. #StageBattle moest hier verandering in brengen. Tijd om even een glimlach te geven aan de evenementenbouwer Tijd voor een battle tegen het virus met producten uit de evenementenbranche. Het virus vernietigen uit het Stage- en Safety Freaks HQ.
Mijn bijdrage:
In samenwerking met het marketing team hebben wij de probleemstelling geformuleerd. Op basis hiervan heb ik een creatief concept ontwikkeld, heb ik de pre-productie uitgeschreven en op de draaidag was ik verantwoordelijk voor het camera technisch deel en het externe geluid. In de montage heb ik gezorgd voor de vormgeving op basis van de huisstijl en zijn er meerdere animaties ontwikkeld. Na diverse revisie rondes met het marketing team konden wij trots zijn op de uitkomst!
Wanneer een evenementenbouwer een festival aan het opbouwen of afbouwen is worden er (mits mogelijk) hier en daar backstage foto's geplaatst door de gebruiker op Instagram. Leuk om hier als Stage Freaks, het merk voor de gear en tools van deze groep evenementenbouwers, op in te haken. De stickers zijn dan ook zo ontwikkeld dat ze voor elke klus kunnen worden gebruikt.
Mijn bijdrage:
In samenwerking met het marketing team hebben wij onderzocht of er behoefte zou zijn om Instagram gifjes in te zetten onder onze doelgroep. Door meerdere (low-fi) Instagram polls in te zetten zijn wij achter de behoefte gekomen en wat voor quotes de evenementenbouwer dan zou willen zien. Aan de hand daarvan ben ik aan de slag gegaan om verschillende sticker gifjes uit te werken. Na een revisie rondes met het marketing team zijn er nog een aantal quotes toegevoegd en kwam het bovenstaande er als resultaat uit.
Check it out!
NandoNVO
Onderzoeken, conceptualiseren, produceren, motion (graphics), filmen & monteren