NandoNVO

Content Developer voor NandoNVO m.b.t. branding & video content

Over NandoNVO
Nando is een Twitch livestreamer en heeft ruim 60.000 volgers op zijn Twitch kanaal. In de afgelopen jaren heb ik met Nando samengewerkt als brand developer. Ik ondersteunde Nando om zijn brand 'NandoNVO' naar een nieuw niveau te tillen. Een herpositionering incl. een duidelijke missie- en visie volgde en resulteerde onder andere in een Twitch brand trailer. Tot slot ondersteunde ik Nando met nieuwe zakelijke samenwerkingen.

Reportage
Nando ging in oktober 2018 voor een langere tijd samenwerken met het bedrijf Trust Gaming. Samen zagen wij de ideale mogelijkheid om een reportage te maken met meer informatie over hemzelf. Nando zag een ideale mogelijkheid om deze samenwerking af te trappen met een reportage in samenwerking met Trust Gaming. De reportage is dan ook opgenomen bij hun op kantoor, maar verder niet meegenomen tekstueel in de reportage. Zo bleef de video natuurlijk en werd het niet te geforceerd.

Mijn bijdrage:
Nando benaderde mij met de behoefte om een reportage video te maken in samenwerking met zijn nieuwe partner Trust Gaming. Ik ging direct aan de slag en verzorgde het concept, de pre-productie en draaide de gehele productie zelfstandig als camjo met apparatuur zoals een FS7 mk2, track en dolly en F&V Led panals. In de montage is er een animatie toegevoegd, zijn de kleuren bewerkt en is de audio van de video af gemixt op -16 lufs.

Publicatie bron:
YouTube kanaal NandoNVO (2018): https://youtu.be/fFPk9LGpctc

Productieboek NandoNVO Trailer - Je kijkt niet, je bent erbij.

De Twitch trailer
Nando wil graag zijn merk NandoNVO herpositioneren, met als doel dit te vertalen in een Twitch trailer. Sinds een aantal maanden in 2020 kunnen Twitch streamers op hun kanaal namelijk een trailer selecteren die nieuwe potentiële kijkers te zien krijgen. De trailer staat dan ook centraal in de vernieuwde herpositionering. In de trailer krijgt de potentiële kijker te zien waarom je Nando zou willen kijken en/of wilt deelnemen aan zijn community genaamd: 'Chad'.

Mijn bijdrage:
Om deze herpositionering waar te maken heb ik geholpen om een vernieuwde missie, visie met kernwaarden op te stellen. De tone of voice werd bepaald, de voice-over werd geschreven en aan de hand hiervan verzorgde ik de dynamische stijl en de animaties voor de Twitch trailer. Na een sterk plan van aanpak en pre-productie te hebben gemaakt zijn wij gaan filmen. Alles is vastgelegd met een Sony FX6, 24-105mm en een Canon 16-35mm objectief om ruimtes net wat groter te laten lijken. De gehele video is handheld gedraaid. De video heb ik geproduceerd in samenwerking met Wisse Pluim die onder andere de fotografie verzorgde met de Sony A6300. In de montage zijn de animaties toegevoegd, de kleuren bewerkt en is de audio van de video af gemixt op -16 lufs.

Publicatie bron:
Twitch kanaal NandoNVO (september 2021): https://www.twitch.tv/nandonvo/video/1143548485
YouTube kanaal NandoNVO (september 2021): https://www.youtube.com/watch?v=vwGZQ7xQEXM

Afb 1. NandoNVO data statistieken infographic.

Afb 2. NZXT viewers journey - onderdeel van het NVO partner plan.

Opzetten van samenwerkingen met mogelijke partners voor NandoNVO
In de samenwerkingen die werden afgesloten met NandoNVO bedachten we een duidelijk stappenplan hoe het product naar de kijker werd gebracht. Dit werd onder andere gedaan d.m.v. een duidelijke viewers journey (afbeelding 1, bovenstaand) op basis van het product, nauw in samenwerking met de partner.

Mijn bijdrage:
Ik zorgde een jaarlang - veelal d.m.v. koude en warme acquisitie - dat nieuwe partners bekend werden met NandoNVO voor een mogelijke samenwerking (afbeelding 2, bovenstaand). In eerste instantie kwam ik met een eerste aanzet van het plan, zoals de bovenstaande viewers journey die daar onderdeel van was. Dit werd samen met Nando en de partner besproken om een top samenwerking op te zetten. Ik verzorgde hierin het contact als tussenpersoon. Daarnaast zorgde ik voor de vormgeving van deze documenten en de data. In deze periode heb ik samenwerkingen opgezet met onder andere: Guice Energy Drink, NZXT, NordVPN, YFood, Raid: Shadow Legends & D-Drinks.

Instagram gifjes stickers
Wie kent ze niet: de Instagram Stickers. Dynamische plaatjes die je toevoegt aan jouw foto- en videostories. Stickers maken je stories interessanter waardoor er grotere kans is dat kijkers erop reageren. Niet te min door zowel Nando als zijn community direct te gebruiken. Een must voor Nando om ook hier aanwezig te zijn met eigen IG Stickers.

Mijn bijdrage:
Samen met Nando hebben we tientallen gifjes bedacht die we met een greenscreen konden uitvoeren. Ik heb de opnames verzorgd en uiteindelijk de montage en distributie van de Instagram-stickers op Giphy geregeld.

Publicatie bron:

Check it out!

  • Share by: